نمایشگر VVI /

Image result for vertical speed indicator

vertical speed indicator یا VSI که vertical Velocity indicator یا VVI هم نامیده می شود، instrument ای می باشد که به وسیله ی آن خلبان از میزان نرخ اوج گیری و یا فرود هواپیمای خود مطلع می شود. برای مثال در تصویر زیر پرنده با سرعتی در حال کاهش ارتفاع می باشد که در هر دقیقه ۷۰۰ پا ارتفاع کم می کند. واحد rate of climb/descen پا در دقیقه (feet per minute) می باشد. همچنین در تصویر بالا هواپیما در حال اوج گیری یا Climb می باشد به طوری که در هر دقیقه ۵۰ پا بر ارتفاع آن افزوده می گردد.

 

همانطور که در پست های Pitot-Static System و Static port گفته شد، VSI از Static portاستفاده می کند. به این صورت که این instrument اندکی زمان نیاز دارد تا فشار هوای درون خود را با فشار محیط برابر نماید. حال اگر فشار به یک دفعه کم شود (وقتی که هواپیما اوج می گیرد) فشار VSI زیاد بوده و مدت کمی طول می کشد تا با محیط هم فشار شود لذا این اختلاف فشار را بر روی عقربه آورده و عددی بیشتر از صفر را نشان می دهد. زمانی که VSI با محیط هم فشار شود عددی را نشان نخواهد داد (عقربه روی صفر) و زمانی که فشار VVI از محیط کمتر باشد عددی کمتر از صفر به نمایش در می آید.

سازندگان این instrument رابطه ی میزان اختلاف فشار و ارتفاع را به دست آورده و به وسیله ی آن نرخ Climb و Descend پرنده را حساب کردند. لازم به ذکر می باشد که VVI این نرخ را در مدت زمان اندکی نشان می دهد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: نمایشگر VVI

جمعه 22 ارديبهشت 1396 | 13:58 | علیرضا حاتمی |